May 6, 2010

Sempena Bulan Dan Hari Untuk Ibu..

Sekarang dahpun bulan May..biasalah..semua tahu kan? Hari Ibu jatuh pada bulan May..aku tak bape nak pasti bape haribulan sebenornya..sebab baru je seminggu kat bulan May nie, 3 hari berturut-turut aku dapat bunga dari anak-anak...asal balik sekolah je mesti diorang bawak bunga..sanggup tak makan tu sebab nak beli bunga yang singgit sekuntum cikgu jual...haru betul..

kejam tul cikgu tu..adeke patut bunge cenggini die jual singgit sekuntum kat bebudak tu..aku tau, cikgu ni mesti bli bunge ni kat kedai 2 hinggit..3 ikat RM10 maa..

cikgu pun satu..nak ngajo ke nak berjual sebenornye? Cikgu nak cari duit lebih, makenye cikgupun berkempenla pade anak-anak yang masih suci bersih ni..Ish! ish! ish! tak patut langsung... Kesian kat bebudak le..diorang kan tau ape pun..yang diorang tau nak bagi mak suke je bile dapat bunga..kang kalo aku bebel, deme kecik ati lak..aku bukanle tak hargai pemberian diorang tu..aku sukeeeee sesangat..sebab aku dulu tak retipun nak wish selamat hari ibu ke epi mother day ke hape ke..yang aku tau aku selalu tanye kat arwah mak.."mak...,mak ni sayang miyah ke idak?"...hehehehe..sampai sekarang..huhuhuhu ralat sungguh sebab tak ponah le aku ucapkan sesungguh yang aku sentiasa sayang kat mak....memangle ade cakap kat mak yang aku sayang die..tapi tak ponahle aku cakap ngan nada yang sehies..tapi InsyaAllah mak aku tau sesangat yang aku ni betui2 sayang kat mak...nak tau nape aku kata camtu?.Haa..sebabnye sedari aku bujang sampaile anak due..kalo mak turun Shah Alam je mak mesti lepak umah aku..sampai hosmate akupun suke kat mak..adik ipor aku yang semacam tu pun suke kat mak...opismate aku pun gemor juge layan mak....tapi, semue anak-anak makpun sayang kat mak juge..bukan aku sorang je...paling aku bangge mak tak ponah bandingkan anak menantu, mak tak ponah komplen pasal anak menantu..dan telinge aku tak ponah dengor mak buruk-burukkan menantu...heheheheh tapi, ade pulokle menantu yang memandai je nak kecik ati ngan mak..ade pulok menantu yang suke-suke hati je nak kecik ati ngan mak..heheheh..mak aku ade ramai menantu pompan..biase le..orang pompan..hatta aku yang pompan ni pun selalu kecik ati ngan mertue..argh! tapi aku ngade-ngade je lebih..mak mertue aku tade mende pun...ala..cayang mak mertue aku..hehhehhheh...

  

No comments: