April 30, 2010

kite kene selalu pikio positip, jadi orang sabor dan jadilah hamba Allah yang bersyukur

Hari ini aku sangat-sangat bersyukur..sesungguhnye janji Allah itu Maha Benar..
Aku tak tau nak kate ape,tapi aku sangat terkezut..tadi, mase kat surau sebelum solat zohor tu, rase tapak tangan kiri  aku amatlah gatal..kui!kui!kui!.
Tup-tup bile masuk opis, huhuhu ade cheque ataih meje yang ditulis ataih name aku....
Alhamdulillah..dah gajipun..tapi itu biasele..yang luor biasenye bile aku tengok amount yang tertulis kat cheque tu..Ringgit Malaysia Three Thousand Dot Dot Hundred And Cents Zero Only..(RM3.....00). Pelik juge aku pasae ape bulan ni dapat lebih pulok? Kalo tiap-tiap bulan macam ni kan best...huhuhu..
Rupe-rupenye ade adjustment pade gaji,....Hari tu mase awal tahun, gaji aku sorang je yang tak naik..memangle sedih, tapi aku tak protespun...aku pikio mungkin sebab aku baru je kje kat sini pd hujung tahun 2008, mase confirm ari tu gaji aku dinaikkan RM100 pastu dapat elaun lagi RM100..lepaih tu aku peknen pulok dan selalu mc..lepaih tu lagi mase awai thn hari tu aku cuti maternity 2 bulan..jadi aku idakle kecik ati ngan bos aku yang berbangse cha ya nun alif tuu..
Tak sangka la pulok bile masuk opis lepaih bersalin ni , gaji aku dinaikkan lagi RM100...pastu bos bagi bonus lagi...
Hari ini aku rase amatlah berbaloi segale kesabaran dan ketiadaan rungutan aku mengenai ketidaknaikan gaji aku hari tu..huhuhuhu..syukur Alhamdulillah..gaji aku dinaikkan dan dapat bonus gitu...inilah rezeki kelime-lime anak terune aku...

Jadi...Yea....jom kite enjoyyyyy!!!!!

Ops! aku catatkan kat dalam blog ni, bukan sebab nak riak yang gaji aku banyak, tapi inilah saat paling indah bagi diri aku pade hari ini...dan ini akan jadi rezeki pade anak-anak dan mylove aku juge...

sekian..


No comments: